Dlaczego widoczność strony w Google to jedna ze składowych sukcesu e-sklepu?

wrz 5, 2022 przez

Dlaczego widoczność strony w Google to jedna ze składowych sukcesu e-sklepu?

Własny sklep internetowy to jeden z najczęściej wymienianych pomysłów na własny biznes. Internet kusi z wielu względów. Jednym z nich jest niska bariera wejścia. Za sprawą gotowych rozwiązań dla e-sklepów możemy uruchomić działalność nawet za 100-200 zł miesięcznie. Nie należy jednak zapominać, że biznes w sieci rządzi się tymi samymi prawami co tradycyjny. Musimy stale dążyć do pozyskiwania klientów na nasze produkty. Dlatego też jednym z najważniejszych zadań, jakie stoi przed właścicielem e-biznesu jest monitorowanie pozycji, na której znajduje się nasza witryna w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego pozycja strony w wyszukiwarce Google ma znaczenie?

Wyobraźmy sobie, że prowadzimy internetowy sklep z rowerami. Ktoś, kto myśli o zakupie jednośladu innego niż te dostępne w marketach ze sprzętem sportowym z dużym prawdopodobieństwem będzie szukał oferty w Internecie. W wyszukiwarce Google będzie wpisywał tematyczne frazy kluczowe np. rower męski. Z reguły jego oczom pojawią się liczne reklamy oraz linki prowadzące do stron sklepów z rowerami. Zdecydowana większość internautów nie przegląda wyników wyszukiwania dalej niż do końca pierwszej strony. Cała sztuka polega więc na tym, aby pozycja strony w wyszukiwarce Google była możliwie wysoka w zestawieniu TOP 10, maks TOP 20.

Jak możemy podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania?

Twórcom Google od zawsze przysługiwał jeden cel. Dostarczyć użytkownikom wyszukiwarki możliwie najtrafniejszych odpowiedzi na zadane przez nich zapytania. Dlatego każdy właściciel strony internetowej powinien wziąć sobie to do serca podczas tworzenia swoich treści na stronę. Powinny być one przede wszystkim merytoryczne, odpowiadające na pytania czytelników. Niezbędny jest również dobór fraz kluczowych, a nawet przyjazne adresy url, które ułatwią pojawienie się naszego tekstu w organicznych wynikach wyszukiwania.
Strategię pozycjonowania strony możemy wesprzeć również pozyskaniem linków przychodzących do naszej www. Dla algorytmu Google będzie to sygnał, że dana strona jest wartościowa dla innych.

Google Search Console – niezbędnik każdego właściciela strony www

Tematyka pozycjonowania stron jest kojarzona zazwyczaj ze skomplikowanymi zagadnieniami. W praktyce właściciel strony może we własnym zakresie i w oparciu o darmowe poradniki wdrożyć na swojej stronie narzędzia, które ułatwią mu sprawdzanie pozycji strony. Pierwszym krokiem powinno być uruchomienie na niej statystyk Google Analitycs. W następnym kroku należy połączyć Google Search Console z kontem Analitycs a otrzymasz potężne narzędzie pozwalające uzyskać mnóstwo cennych informacji o twojej stronie.

Możemy również korzystać z płatnych narzędzi, które dają o wiele większe możliwości. Ich plusem jest to, że każde ma tzw. darmowy okres próbny w ramach którego możemy „prześwietlić” swoją stronę całkiem za darmo.

Monitorowanie pozycji strony powinno odbywać się regularnie

Nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, że sukces każdej firmy, szczególnie takiej, która działa online wymaga regularnych działań. Np. pozycjonowanie strony to proces, który trwa z reguły miesiącami, aby zauważyć zadowalające wyniki. Ich osiągnięcie nie gwarantuje nam jednak, że tak będzie zawsze.
Pozycja strony może się zmieniać wraz z rosnącą liczbą sklepów w danej branży. Dlatego też analiza konkurencji powinna wejść na stałe do repertuaru naszych działań. Ręczne sprawdzanie, na której pozycji znajdują się wybrane frazy kluczowe da nam odpowiedź czy szukać nowych fraz dla swojego sklepu, czy może zadbać o więcej treści dla naszej strony.

Podobne

Tagi